24 gener 2013
En el judici que se celebra a La Corunya per l'accident del
Prestige davant les costes gallegues, el 2002, ha declarat com
testimoni Francisco Álvarez-Cascos, en aquells temps
ministre de Foment del govern Aznar.
En relació a la decisió de les
autoritats
marítimes d'allunyar el petrolier de la costa, ha assegurat
que s'havien pres 'les decisions
més correctes basant-se en les informacions dels experts', i
que l'última
responsabilitat va recaure sobre el aleshores director general
de la Marina Mercant, José Luis López Sors,
únic responsable de l'executiu espanyol que s'asseu al banc
dels acusats.
L'exministre ha indicat que, si el
vaixell s'hagués resguardat en un port refugi, com han
proposat al llarg del judici alguns experts, les
conseqüències haurien estat encara més
grans. I és que, segons la seva opinió, els danys
causats eren 'inevitables'.
Per justificar a
López Sors no se li ha ocorregut altre cosa que dir que no
s'imaginava
el director dels Bombers de Nova York 'en un tribunal per no
haver evitat que haguessin caigut les Torres Bessones', en
al·lusió a l'11-S. Un exemple desafortunat, per
les 3.000
víctimes i perquè les torres no es podien moure.
Álvarez-Cascos se'n va anar de cacera en plena crisi del
Prestige, segons ha dit, perquè allí no era
útil. I
perquè els danys eren 'inevitables'.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada