divendres, 25 de gener del 2013

Dècada Prestige

24 gener 2013
  En el judici que se celebra a La Corunya per l'accident del Prestige davant les costes gallegues, el 2002, ha declarat com testimoni Francisco Álvarez-Cascos, en aquells temps ministre de Foment del govern Aznar.
   En relació a la decisió de les autoritats marítimes d'allunyar el petrolier de la costa, ha assegurat que s'havien pres 'les decisions més correctes basant-se en les informacions dels experts', i que l'última responsabilitat va recaure sobre el aleshores director general de la Marina Mercant, José Luis López Sors, únic responsable de l'executiu espanyol que s'asseu al banc dels acusats.
  L'exministre ha indicat que, si el vaixell s'hagués resguardat en un port refugi, com han proposat al llarg del judici alguns experts, les conseqüències haurien estat encara més grans. I és que, segons la seva opinió, els danys causats eren 'inevitables'.
  Per justificar a López Sors no se li ha ocorregut altre cosa que dir que no s'imaginava el director dels Bombers de Nova York 'en un tribunal per no haver evitat que haguessin caigut les Torres Bessones', en al·lusió a l'11-S. Un exemple desafortunat, per les 3.000 víctimes i perquè les torres no es podien moure.
  Álvarez-Cascos se'n va anar de cacera en plena crisi del Prestige, segons ha dit, perquè allí no era útil. I perquè els danys eren 'inevitables'.