12 Gener 2009. La Seat, la filial espanyola de Volkswagen, ha vist reduïdes les seves vendes del 2008 en un 14,6%.
Avui, Seat ha presentat a Martorell un projecte (embrionari, que la Volkswagen no ha tirat endavant) de desenvolupament d'un vehicle híbrid, que combina un motor elèctric de curta autonomia (50 km.), amb un motor de combustió per trajectes llargs, que podria estar al carrer el 2012. Segons Seat, és un pas previ cap un cotxe 100% elèctric. Amb aquest projecte Seat confia obtenir ajuda de l'Estat dins del Plan Integral para la Automoción, que li permeti intentar mantenir la competitivitat dins del mercat amb l'etiqueta de fabricació de cotxes menys contaminants.
Potenciar la tecnologia per contrarestar el preu de la ma d'obra és l'idea de l'industria automobilista espanyola. El desenvolupament dels híbrids sembla una sortida (excusa?) per evitar (de moment) acomiadaments que incrementin l'atur. Però... invertir diners públics en una industria en què no tenim cap avantatge, és la solució correcte? La Nissan s'ha decantat ja per el cotxe elèctric i la Ford ja els ha tret al mercat nord-americà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada