dijous, 15 de gener del 2009

Contaminació i multes

15 Gener 2009. Els accessos a Barcelona per la C-31 autovia de Castelldefels i la C-32 autopista del Garraf han estrenat avui el polèmic nou model de velocitat variable, que limita entre els 80 i els 40 quilòmetres per hora la velocitat dels vehicles en funció de la contaminació, la congestió, els accidents i el clima. Hi ha hagut moments en què a l'entrada a Barcelona per la plaça Cerdà s'ha prohibit anar a més de 50 per hora, quan realment només es podia anar (com sempre) a 20 o a 10 q/h.
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha fet un balanç positiu del funcionament tècnic de l'estrena de aquest control dinàmic, si bé, diuen, encara s'haurà d'esperar setmanes o mesos per comprovar la incidència real en el trànsit d'aquesta mesura, que ha aixecat una forta controvèrsia ja que no s'aplicarà flexibilitat per anar a més de 80 per hora, com demanaven alguns consellers i alcaldes, l'oposició, el RACC i molts conductors.
La majoria de la gent pensa, amb raó, que el els cotxes, per carretera, contaminen per la quantitat de quilòmetres que fan i no per la velocitat que porten i que el que persegueix l'administració és 'forrar-se' amb les multes que capten els radars. Un negoci rodó.
Té que ser més considerable la contaminació que es produeix dins de la ciutat, amb marxes curtes i parades tot sovint. I la dels autobusos. I la de les calefaccions. I la dels avions. Quan i com es controlen?